Alla inlägg under januari 2010

Av Camilla - 14 januari 2010 22:43

Varit hos läkaren idag med L, skulle kolla hörseln igen. Lämnade av M på dagis så jag slapp åka enda ut till makens jobb som ligger en bit utanför stan. Kom in till en läkare, som stoppade in en sån där tratt och lyste i örat. Men han fick inte se nåt bra då L ogärna ville sitta stilla och blev lite arg. Till slut efter mkt bök och försök blev vi ivägskickade på att göra pulstest lr vad det heter. Små saker som dom stoppade in och då gick impulser i hörselgångarna, höger öra lyckades inte oavsett hur många gånger vi försökte, vänster öra gick helt perfekt.


Så till sist sa dom att vi skulle skjuta upp det 6 månader och se hur det är då. Han hade iaf vätska bakom trumhinnan, vilket han haft hela tiden.


Nu på kvällen åkte vi och handlade lister och foder till resten av huset =)

Av Camilla - 12 januari 2010 23:14

En bild på halltaket när det är helt färdigt =)


 

Har satt upp min ljushållare


Orkade dock inte måla trappen igen ikväll, fixade lite tvätt och med L´s kläder.  Nu ska vi bädda rent sängen innan läggdags :) 

Av Camilla - 10 januari 2010 16:11

Här hemma sätts nytt tak i hallen, snart klara nu =) det blir grymt snyggt!




 

Halvvägs uppe!    


Jag och Anders fortsatte och så här långt kom vi innan vi var tvungna att lägga barnen och sluta för kvällen! Kom en bra bit iaf och det var roligt =) jag spikade med spikpistol. Sa till Anders att jag kunde försöka och hjälpa honom komma vidare. Gick ju hur fint som helst och roligt var det!  

Av Camilla - 7 januari 2010 09:00

Ska man handla nånting begagnat så finns allting i stockholm, sällan man hittar nånting i grannstaden =/ nog för att stockholm är stort men sälja saker gör väl folk i alla städer. Har hittat 2 byråer jag vill ha nu, men jag kan inte åka dit med barnen för då får jag inte sakerna med mig hem och jag lämnar barnen vid 11 och börjar jobbet kvart i 1 så hinna till sthlm tur och retur kan man ju glömma. Hoppas bara dom finns kvar på lördag för då ska jag försöka åka då.

Av Camilla - 6 januari 2010 22:01

Har bytt lösen till bloggen, ni som vill ha hojta till =)

Av Camilla - 6 januari 2010 21:55

Vi har idag städat undan julen här hemma, allt utom gardinerna har vi packat ner. Eftersom karln och hans bror var iväg och fixade nya taket till hallen så åkte jag och handlade lasyr till det. Så dagen har bestått av mkt målande :) har målat mer än hälften nu. Men det tog tid! Eftersom det bara ska målas en gång vill man ju få till det snyggt. Men det torkar rätt så snabbt. Har dock inte plats för att måla så många på en gång då varje planka är 4 m lång. På lördag ska taket sättas upp i hallen. Det blir så snyggt med lasyren så man fortfarande ser träet.


Av Camilla - 1 januari 2010 23:40

Jobbar 3 av 4 helger nu i januari och är bara ledig 1 dag i veckan 2 veckor och ledig 2 dagar dom andra 2. Men då var det inte sammanhängande ledighet.


Varken jag lr karln mår bra av det men vad ska man göra? Jag har ju inget val, kan inte påverka mina tider.


Hoppas på ett mycket bra 2010 iaf!!   

Av Camilla - 1 januari 2010 23:31

Gott nytt år allesammans!!



Och så lite bilder från jul      


           


             



Liam 2 år!!   


        

     

Presentation

Omröstning

Vad föredrar ni? Köpa bostad och renovera själva eller köpa färdiggjort för dyrare peng?
 Jag köper ett ruckel och gör om allt själv!
 Köper ett som bara behöver omtapetseras eller målas
 Begagnat utan ändring. Det kanske inte är så snyggt men det duger som det är
 Jag köper ett nybyggt hus och väljer själv hur jag vill ha det
 Ett begagnat hus men som är totalrenoverat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards