Alla inlägg under oktober 2009

Av Camilla - 31 oktober 2009 15:24

Har ni haft några som busat hos er ännu då? Vet inte om ngn varit hemma hos oss ännu, sitter ju själv på jobbet och här händer inte mycket bus kan jag lova och godis njaa det får man köpa själv i automaten.


Var lite sugen på att prova göra en egen pumpa till halloween men hade inte riktigt tid till det. Igår var det städning som gällde och ta hand om barnen och så jobbar jag nu i helgen. Får mysa till det med mkt ljus istället!


Hoppas ni alla får en trevlig helg iaf och inga elaka bus. Glad

Av Camilla - 30 oktober 2009 20:27

Efter jag hämtat upp barnen från dagis så åkte vi till bolaget och handlade. Sedan hem och åt middagen som jag gjorde igår redan, lasagne och i köttfärsåsen hade jag 3 rivna morötter riktigt smaskigt är det. Jag och maken tycker det är kanongott och barnen älskar det också plus att man får i dom lite grönsaker Flört M älskar dock även råa morötter så det äter han väldigt ofta, gnager upp en hel innan middagen men han har ändå aptit att äta jättebra. Han har blivit så stor nu och det är sällan matproblem längre. Så skönt!! Vissa vet ju men inte alla att det har inte varit någon dans på rosor vid maten direkt. L har sina stunder då han är likadan numera men han växer också ifrån det så småningom. Försöker att inte lägga så stor vikt vid det.


Efter maten dammsög jag av här hemma, eftersom vi målat på toaletten fyllde i på ett ställe bakom toan igår så kunde vi inte ha kattlådan stå där. Jag skulle bara dammsuga där inne först. Men L lekte tydligen fint i sandlådan (kattlådan) grävde med spaden och kastade på golvet. Hmm mindre nöjd var man ju över det men glad att han iaf inte grävde med händerna! När M var liten kastade han in kattsanden i tvättmaskinen, doppade en rulle toapapper i toaletten och hängde sedan tillbaka den så fint i hållaren igen.


Han sa en så rolig sak häromdagen till min man, efter dom kom hem från dagis slängde M av sig alla kläder och skor innanför dörren i en hög. Så maken sa lite fint till M att där ska dom väl inte ligga? M: Plocka upp dom om du vill


Vi berättade det för farmor igår och hon vek sig av skratt, det var längesen man såg henne skratta så gott åt nånting och vi med Glad Han kan verkligen fälla kommentarer som ger en, en tankeställare, svar på tal har han alltid min grabb Flört


Innan det var läggdags så busade jag massor med dom, det är så underbart med dessa stunder!! Efter tandborstningen skulle jag lägga L i hans säng och M gick in mot sitt rum, L sprang dock också in i M´s rum och kröp upp i sängen, och han fick ligga där för sin snälla storebror. Trodde aldrig att dom skulle somna! Dom är så vana att sova i varsin säng i varsitt rum, men det gick hur fint som helst. Skrattande

Av Camilla - 28 oktober 2009 23:05

Var hos naprapaten idag och fick äntligen min rygg och nacke fixad. Det känns att man inte ska sitta mkt så försöker ligga lr stå. Fick iaf ett ryck efter jag kikat på arga snickarn och maskerade över det som skulle skyddas på lilltoan och började måla. Så nu är äntligen allt klart!! Imorgon ska vi sätta upp handdukshängare och lite sånt där inne. Har tänkt så många ggr nu att jag skulle måla färdigt men har inte riktigt haft orken till det. Har lånat hem en katalog med barntapeter i några dagar nu för att kolla vad vi ska till M´s rum. Dom har mkt snyggt. Så får se vad man ska hitta på för nåt. Glad


Hann inte med besöket på dagis idag, barnen ville bråka istället.. Så kom inte iväg nånstans förrän efter L sovit färdigt och då åkte jag ut på makens jobb och lämnade dom innan jag åkte till naprapaten. Fick fixat lite hemma iaf, får vara glad för det Tungan ute 



Av Camilla - 28 oktober 2009 09:42

Ja idag tänkte jag ta med barnen och åka och hälsa på på gamla dagiset. Köpa med mig nån blomma tänkte jag också göra och sen ska vi vara ute i det fina vädret. Solen skiner för fullt! Hoppas ni alla får en bra dag Glad

Av Camilla - 27 oktober 2009 18:31

Ledig imorgon och ska åka till naprapaten, ska även hämta en katalog med tapeter, dom hade eventuellt nån tapet där till M´s rum. Snart ska vi lägga barnen, har ätit middag och fått undan allt =) även röjt i skafferiet och städat där. Skönt nu tar man de lugnt en stund, efter vi lagt barnen ska jag och Linda åka och sola, förhoppningsvis.


Jobbade tidigt idag, var en kille på jobbet som ville jobba kväll hela veckan och jag var ju inte sen att erbjuda mig att skifta med honom Flört på torsdag och fredag jobbar jag 8-15 så det är skönt har man kvällarna fria, ska ju jobba helgen också. Är ju trevligt att träffa familjen på kvällarna i veckan då.


Måste försöka göra rent Sid´s haka (vår katt) han har massa svarta prickar på det vita som vi inte vet vad det är. Och har under lång tid ökat sakta men säkert.. Vet inte vad det kan vara.

Av Camilla - 25 oktober 2009 21:43

Försökte övertala karln min att vi skulle åka och titta på ett badkar (läs köpa) till vårat badrum. Jag & barnen vill ha ett, men karln han är så nöjd med bara duschen. Trodde svärmor iaf skulle vara på våran sida men nej då, det är omodernt nu. Men jag självisk som jag är i detta fallet vill ha ett! Och barnen avskyr att duscha, klart dom ska ha ett badkar då dom älskar att bada. Den lilla baljan dom har är så futtig och inte har jag hittat nånting större heller. Men nu har han lovat mig att så fort som vattnet är urdraget till förrådet och tvättmaskinen och torktumlaren är inkopplad så ska vi köpa ett. Så nu väntar jag bara Glad

Presentation

Omröstning

Vad föredrar ni? Köpa bostad och renovera själva eller köpa färdiggjort för dyrare peng?
 Jag köper ett ruckel och gör om allt själv!
 Köper ett som bara behöver omtapetseras eller målas
 Begagnat utan ändring. Det kanske inte är så snyggt men det duger som det är
 Jag köper ett nybyggt hus och väljer själv hur jag vill ha det
 Ett begagnat hus men som är totalrenoverat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards