Alla inlägg under februari 2010

Av Camilla - 14 februari 2010 15:35

  Glad alla hjärtans dag på er alla =)


  

Av Camilla - 14 februari 2010 10:06

Tack Jennifer =)


Ullis jag var på Ikea igen i fredags, shoppade lite och det blir ett besök nästa månad med för att inhandla lite mer möbler :) har hittat en tv-möbel som jag bara älskar och skulle passa så bra här. Men men har mkt annat som ska fixas också =)


Möblerade om lite här i veckan eftersom vi har dubbelbyråerna så kunde vi inte ha fåtöljen där, här kommer resultatet:


  


Nu är det bara "katastrof" tv-möbeln som ska bytas så småningom här nere så är allting tipp topp =) blir bara en massa synligt tjafs i den som man egentligen inte behöver ha där..


  


Våran älskade misse Sid =) myskatten! Han är inte så liten heller..

 


M nyklippt och fin =) han är så läskigt lik far sin i samma ålder, ser ut som tvillingar! Det är så häftigt, han säger själv att det är han på bilderna av A när han är liten.

    

Av Camilla - 10 februari 2010 15:39

För stora killen att klippa sig... Han är på tok för långhårig nu =) vi har nyss kommit hem från dagis, hämtade dom i pulkorna. Farmor har lovat att ta med M till frissan så hon kommer snart hit och hämtar honom.


Röjde lite mer i förrådet igår, hade äntligen kastat allt sen helgen och så har man massa mer att kasta nu :P haha får ta det imorgon. Men det är iaf nästan tomt där inne nu =)


Maken var ju på möte igår om dom kommande fönsterbytena, det blir nog mars-april som dom kommer byta, lr fortast möjligt iaf =) det enda tråkiga är att man kan inte ha persienner i fönstrena då det är 3 glasfönster. Men det löser vi på nåt vis. I vardagsrummet ska hela väggen nedanför fönstrena tas bort och isoleras om så det var väl kanske bra att det inte blev gjort nu i vinter för det tar nog inte 5 minuter att göra iaf..


Det är ju även på tal om att fixa stammarna snart, men dom kommer inte byta stammarna utan gjuta nya rör i dom gamla, kallas för proline och dom ger mkt längre livstid och garantier än om man byter rören helt och hållet. Mkt på gång nu inom föreningen.

Av Camilla - 7 februari 2010 21:54

Nya Sängramen, har inte knäppt kort på den här hemma men lägger upp en bild på den från ikeas hemsida =) denna färg är det också.



  


Byråerna, riktigt skönt! Barnen har fått egna lådor för leksaker, böcker och pussel. Så vi slipper ha det ligga på golvet i vardagsrummet, för leker här nere gör dom och leksaker följer med ner. Ska upp lite saker på väggen så småningom med.


  


M fick hyllan som stod i vardagsrummet, men jag la den ner istället, han älskade det! Nu leker dom med bilar där och ritar och har sig. Blev en stor hit!


M fick även en tjocktv av sin farfar och birgitta, han är såå stolt :) där ska vi koppla in hans tv-spel sedan.

 


En till bild på bänken

  


L fick våran bokhylla som vi haft i vardagsrummet, han ville inte lägga sig när han såg sin fina hylla full med leksaker! 


  



Strax ska vi titta på film, jag har städat undan alla kartongrester och frigolitdelar, varit på tippen med skräpet, karln och hans bror har skottat snö på taken, blev kanonbra och skönt framförallt att slippa tänka på högarna av snö som ligger packat där. Vi var tvungna att montera isär hela bokhyllan för att få upp den men nu står den där och ihopsatt igen. Imorgon är det dags för jobb igen efter att ha varit hemma nästan en hel vecka med ett magsjukt barn. A måste vara hemma med barnen för naturligtvis är det stängt på dagis imorgon och på tisdag... Alltid är det nåt.


Svägerskan med familj var här,  vi åt pizza och umgicks en stund, innan dess var det snöskottning som gällde. En väldigt händelserik helg :)

Av Camilla - 5 februari 2010 14:23

Tog ut barnen tidigt imorse och lekte, vi röjde i den största snöhögen som finns här i området. Pulsade upp för snön och sedan åkte kana ner, jag och barnen =) det var på tok för mkt snö för att kunna åka pulka så vi lekte istället och det fungerade hur bra som helst. Sen var vi i snövallen utanför (lr ja där var barnen själva för liten snöhög för min del) och klättrade och kastade sig i snön.


Nu har vi busat en massa här hemma med, började med kurragömma och slutade med att jag ålade på golvet och hade båda 2 på mig som försökte hålla sig fast. Men jag vann! Moahahaha


  



Imorse så var det en man här utanför och vinkade för fullt och sökte ögonkontakt, ingen jag kände igen, tänkte väl att han skulle ge sig men neeej då. Han nästan var på väg över häcken. Jag tittade på honom ett tag men brydde mig inte. Till slut öppnade jag balkongdörren och då hörde man, oj förlåt trodde det var ***** tur att man inte var lättklädd...

Av Camilla - 5 februari 2010 09:17

Hade ju beställt en till sak till L´s rum men eftersom man inte kan sätta direkt på väggen därinne då vi har målat på strukturtapeten så funderade vi på vart vi skulle sätta Musse. Till slut bestämde vi oss för på insidan av hans dörr =) och det blev jättebra.. Ser ut som att man har lackat motivet rätt på dörren, me like ;D


    


Vad tycker ni ?


Vi var ute mycket igår och lekte i snön och skottade, riktigt skönt var det =) och barnen var glada, M lekte på dom stora snöhögarna och åkte kana ner. Nu längtar jag till morgondagen och dess shopping :D 

Av Camilla - 4 februari 2010 09:30

Jag har gjort nånting alldeles underbart!! Jag var på SPA igår, 3 timmars lyxbehandling bara för mig!


  


Dom bjöd på jättelyxig och smarrig räksmörgås :)


  


Jag fick bada bubbelbad!


  


Jag fick helkroppspeeling, ansikte och kropp, och sedan badade jag en stund, fick juice serverat =) hade jag inte kört bil hade jag fått vin! Sedan fick jag en helkroppsinpackning, och medan jag låg insmord i det så masserade hon och behandlade ansiktet och till sist fick jag en lermask. Måste ha sett väldigt läcker ut haha. Efter det fick jag fika i deras relaxavdelning och efter det en helkroppsmassage.


Kan varmt rekommendera detta, det var grymt skönt och helt underbart!! Undrar bara varför man inte gjort det tidigare.


Det hade snöat så mkt igår så höll dock inte på att ta mig uppför backen, det var så väldigt brant, körde på 1an och däcken bara slirade. Tur man har så bra däck för annars hade jag inte kommit därifrån! Tog 5 min att komma upp tror jag. Sedan på väg från Skultuna stod en Taxibuss som kört ner sig totalt i diket och en bärgare som höll på att dra upp bilen. Höll själv på att hamna i diket när jag var på ett ställe som var så trångt så tvingades köra där inte spåren var och snön slet tag i däcken och drog ut bilen mot kanten. Lyckades komma loss i sista stund! Sedan tog jag det vääldigt försiktigt hem.


Igår var ju min lediga dag och jag hade planerat in detta spabesök sen några veckor tillbaka, har försökt komma iväg i ett halvår nu så maken kom hem och tog barnen då liam var sjuk då han visste att jag inte kunde boka om detta igen.


På lördag ska vi till Kungens Kurva och köpa 2 dubbelbyråer till vardagsrummet, L ska få bokhyllan i sitt rum, och sedan ska vi köpa sängramen som jag suktat efter så länge :D ser fram emot detta! Farfar och Bitta ska passa barnen åt oss :)

Av Camilla - 2 februari 2010 18:31

  


Haha tyckte denna var så himla skön, nu kan karlarna känna på själva hur det är :)


  


Man kan ju undra vilket lag dessa manliga spelare är med i :D

Presentation

Omröstning

Vad föredrar ni? Köpa bostad och renovera själva eller köpa färdiggjort för dyrare peng?
 Jag köper ett ruckel och gör om allt själv!
 Köper ett som bara behöver omtapetseras eller målas
 Begagnat utan ändring. Det kanske inte är så snyggt men det duger som det är
 Jag köper ett nybyggt hus och väljer själv hur jag vill ha det
 Ett begagnat hus men som är totalrenoverat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards