Direktlänk till inlägg 28 november 2010

1:a Advent

Av Camilla - 28 november 2010 23:13

Denna helgen har bara flugit iväg känns det som!! Igår skulle vi få främmande hit för att fira min födelsedag i efterskott, jag hade lagt ut en annons i veckan på Max säng då vi hittat precis en sån som vi vill ha där inne, den var nedsänkt i pris nu också, skyndade mig och slängde ut annonsen på blocket samma kväll. I fredags kväll var det ett par som hörde av sig som ville komma och hämta den på lördagen.


Vi gick upp tidigt på lördagen, jag började städa undan efter skräpet som blir av att badrummet byggs om. Farmor fick ta med sig barnen till Skoj O´hoj annars hade vi aldrig hunnit. Jag åkte ner och handlade den nya sängen, sen hem packade ur den, hjälpte anders montera ner det sista på Max förra säng som hette Kura, iväg med den och sen montera ihop den nya. Vi hann knappt bli klara med oss själva innan dom första gästerna kom.

På kvällen efter alla gäster gått gick vi hem till Anders bror och Anders hjälpte honom lägga klinker på deras blivande lilltoalett.


Idag handlades det sista så att vi kunde få vattnet från tvättmaskinen till avloppet. Så nu är den premiärkörd också =) för första gången på 1 ½ år..

Nu har vi inhandlat ny toastol och handdukstork, så nu har vi allt till badrummet. Så skönt!! Känns som en sten har lättat. Hem med allt det och sedan ner med julsaker och pyntat överallt och bytt gardiner.


Anders var och hämtade en jättegammal ljusstake som hans farfar gjort. Denna var grön, föll inte riktigt oss i smaken med en grön i fönstret så vi tog fram målarfärg och målade den vit. Så fiin blev den och ingen annan har en likadan :) så den står i vårat köksfönster.


  


Just ja höll på att glömma, vi köpte fönsterbräda till förrådet med och den har vi satt upp. Vid 10 nu ikväll åkte pepparkakor och glöggen fram =)


En bild på förrådet:

  


Riktigt nöjd med helgen och allt vi hunnit med!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 22 juni 2011 21:12

Snart är det midsommar, vi ska ut till svärfar och grilla och äta mat där ute. Kommer bli riktigt trevligt så länge det inte blir mygginvasion i år igen! Barnen leker alltid så fint där ute, knepigt det där med att komma ut "på landet" kan knappt räk...

Av Camilla - 27 maj 2011 19:21


Åskan mullrar och blixten slår ner direkt efter, låter precis som att grannhuset träffas av blixten. Strax efter kom ösregnet och det bara vräkte ner. Är det nån mer än jag som tycker det är lite mysigt när det åskar och regnar?   I veckan var ja...

Av Camilla - 10 maj 2011 22:23

Våran stora kille Max fyllde 5 år för drygt en vecka sedan så vi har haft lite kalas för honom =)     Alla barnen fick göra egna gubbar   Det var fullt hus med barn här hemma         Glad Max som fått massa fina presenter!   ...

Av Camilla - 29 april 2011 09:16


Ledig dag idag, ser ut att bli underbart väder idag så man kanske kan njuta ute på altanen i solen och få lite färg =) jobbar hela helgen.   På måndag fyller Max år, 5 år blir han våran stora kille!   ...

Av Camilla - 27 april 2011 22:32

För ett litet inlägg lr vad tycker ni? =)   Jag har inte skrivit här på länge nu. Det händer mycket vill jag lova. Jag börjat träna (lr ja sen i februari har jag hållt på så ett tag nu) 3 ggr i veckan är jag och tränar! Det är så otroligt skönt o...

Presentation

Omröstning

Vad föredrar ni? Köpa bostad och renovera själva eller köpa färdiggjort för dyrare peng?
 Jag köper ett ruckel och gör om allt själv!
 Köper ett som bara behöver omtapetseras eller målas
 Begagnat utan ändring. Det kanske inte är så snyggt men det duger som det är
 Jag köper ett nybyggt hus och väljer själv hur jag vill ha det
 Ett begagnat hus men som är totalrenoverat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards