Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Camilla - 25 oktober 2009 21:43

Försökte övertala karln min att vi skulle åka och titta på ett badkar (läs köpa) till vårat badrum. Jag & barnen vill ha ett, men karln han är så nöjd med bara duschen. Trodde svärmor iaf skulle vara på våran sida men nej då, det är omodernt nu. Men jag självisk som jag är i detta fallet vill ha ett! Och barnen avskyr att duscha, klart dom ska ha ett badkar då dom älskar att bada. Den lilla baljan dom har är så futtig och inte har jag hittat nånting större heller. Men nu har han lovat mig att så fort som vattnet är urdraget till förrådet och tvättmaskinen och torktumlaren är inkopplad så ska vi köpa ett. Så nu väntar jag bara Glad

Av Camilla - 25 oktober 2009 19:21

Var på en snabbvisit hos mamma, åkte dit igår på dagen bara jag och L, var tänkt att vi skulle åka hela familjen men arbetet i förrådet blev uppskjutet. Så A & M stannade hemma, tänkte ta med mig båda barnen men A ville ha äldsta hemma så han fick vara det. Hann med shopping på Ikea och Ica Maxi. På kvällen efter jag lagt L så tog mamma och jag varsin grogg och pratade massor. Fixade hennes dator också, så hon kan använda den trådlöst. Idag satte jag ihop ett skåp som hon köpt på ikea. Hon har fått det jättefint i sin 2a.


Dom hade kommit jättelångt i förrådet, så nu är det att isolera taket och sen lägga tak som gäller. Funderar på att sätta spottar i taket. Och sen ska vi försöka göra nån form av lucka så man kan nyttja utrymmet uppepå som förvaring. Det blev för mkt jobb att göra snedtak och behålla bjälkarna, så det får vi skippa. När jag kom hem idag så var det nystädat Glad hann inte med det innan jag åkte i lördags morse, letade efter resesängen och hittade den inte nånstans så åkte hem till Linda och dom hade tydligen sålt sin. Karln hann komma hem från bollträningen med M och han hittade den. Får skylla på att det är han som ställt den i en vanlig garderob, där tänkte ju inte jag på att titta. Och så hade dom åkt iväg med en massa skräp, som jag tänkt att vi skulle ta lite tidigare, men måste ju ha släp och vi har ingen dragkrok. Jag är så glad! Han är så duktig =) igår höll dom på i 9 timmar, så förväntade mig ju inte att han skulle göra så mkt idag..

Presentation

Omröstning

Vad föredrar ni? Köpa bostad och renovera själva eller köpa färdiggjort för dyrare peng?
 Jag köper ett ruckel och gör om allt själv!
 Köper ett som bara behöver omtapetseras eller målas
 Begagnat utan ändring. Det kanske inte är så snyggt men det duger som det är
 Jag köper ett nybyggt hus och väljer själv hur jag vill ha det
 Ett begagnat hus men som är totalrenoverat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards