Alla inlägg under november 2009

Av Camilla - 10 november 2009 23:01

L har fortf feber, legat på 40 idag med dock inte på förmiddagen. Hoppas att det har sjunkit något imorgon.


Sitter med mkt funderingar i huvudet hela tiden. Har nog hittat fondväggen som jag vill ha i förrådet. Har länge funderat på att göra nåt sånt Glad skulle bli så häftigt där ute tror jag. Sitter och spanar ännu mera på hur vi ska göra med taket. Vi har haft och har mkt funderingar över hur vi ska göra med taket där ute. Snetak utan förvaring lr platt tak med förvaring ovanför. Fortsätter fundera lite mer. Förvaring är ju aldrig fel, men det är snyggt när balkarna syns. Inget praktiskt med det dock.

Av Camilla - 10 november 2009 08:53

Inatt har gått bra, har inte behövt ge L en supp en enda gång tempade honom nyss och då låg han på 37,8 Glad så det känns jättebra. Hoppas det håller i sig nu! Han låg på i snitt 40 hela dagen igår och var uppe i 40,7 ett tag. Vi gick nyss upp här hemma, och då kliade L sig i näsan och började förstås blöda!! Vad ovanligt =/ han måste ha en extremt känslig näsa!


Har ju körförbud på mazdan så dom som vill får gärna komma hit och hälsa på tills vi fått ordning på den igen (och när vi är friska). Har inte hunnit fixa den ännu. Så ni vet varför jag inte spontan dyker upp.

Av Camilla - 9 november 2009 11:16

Idag är jag helt väck i kroppen och knoppen! Liam hade 40 graders feber hela natten och sov väldigt oroligt. Till slut tog jag in honom till oss och då somnade han med sitt gosedjur som han aldrig släpper ifrån sig!! För första gången på snart 2 år sov han i våran säng Glad och det var så mysigt. Han sov mkt bättre efter det också. Har försökt detta en gång förut med men då försökte vi i 3 timmar och under den tiden vred o vände han sig och kom inte till ro. Men nu så.


A åkte iväg nu och skulle handla lite, måste ha lite saker från affären och jag ska snart åka och jobba. Beställde energidryck på listan och Bamyl! Hoppas jag piggnar till och mår bättre då. Känner mig nästan yr i bollen.

Av Camilla - 8 november 2009 22:06

Ikväll fick L feber, 39,6 men går ner snabbt efter att han fått en supp. A jobbar bara halvdag imorgon då jag jobbar kväll. Denna gången får han vara hemma, annars får jag nog klagomål och ska ju snart byta avdelning så det känns onödigt. Vi misstänker att det kan vara en tand som är på väg upp. Han har ju bara varit på dagis 2 dgr denna veckan och senast i onsdags. Vi har inte umgåtts med några som varit sjuka heller. A blir väldigt nojjig när barnen har feber och springer och kollar till honom och tar tempen emellanåt även när han sover. Jag är lugn och känner mig inte lika orolig. Om inte febern går upp till 41 grader förstås och man får dålig kontakt med dom. Nu gick ju febern ner så pass snabbt och det syntes att han blev bättre.


Feber är ju rätt vanligt på barn och så länge den är under kontroll känner jag mig lugn, det är ju väldigt synd om dom när dom har det för det syns ju så väl på dom att dom är dåliga. L har varit lite seg idag men jag trodde det var för att han inte sov middag igår och vi la dom så sent.

Av Camilla - 8 november 2009 17:53

Av Ullis, jag ska berätta om 10 saker om mig själv och sedan skicka vidare till 3 personer!


  • Jag dricker inte kaffe!
  • Jag älskar mina barn och min familj över allt annat!
  • Jag är usel på idrott och sport
  • Jag är ett teknikfreak! Alla som känner mig instämmer nog Glad
  • Jag gillar Spotify
  • Jag är beroende av FarmVille
  • Jag har min släkt utspritt över Sverige
  • Jag gillar att resa
  • Jag gillar att inreda
  • Jag äter inte blodpudding

Jag utmanar: Vicktoria, Alexandra och Linda (även jag) Tungan ute


Av Camilla - 8 november 2009 11:10

Idag är det eran dag! Funderar på att ta med maken ut på bio och kolla på 2012 men den släpps ju inte förrän den 13e november. Så får nog bli nästa helg då isf Glad idag åker pappa och Kjerstin hemöver igen. Får se vad som ska hittas på sedan. Är inge roligt väder ute idag.

Av Camilla - 7 november 2009 22:06

Sitter och njuter med en cider, har gjort undan för kvällen. Barnen fick vara uppe sent så har lagt dom för bara en halvtimme sedan. Ingen av dom har sovit middag idag heller, M är ju van men inte minstingen. Men har varit så väldans svårt att få honom i säng dom senaste dagarna för sin middagslur. Så idag försökte jag inte ens och det gick hur bra som helst. Var ute och lekte på fotbollsplanen och sparkade boll och lekte i lekparken en stund.


Tog en promenad till Tuna Park förut idag och inhandlade farsdag presenter till maken och till min pappa. Så det är avklarat Glad

Av Camilla - 6 november 2009 09:47

Den här filmen måste bara jag och A se!! Verkar kanonbra Glad la upp trailern här så ni kan få en förvisning.


Presentation

Omröstning

Vad föredrar ni? Köpa bostad och renovera själva eller köpa färdiggjort för dyrare peng?
 Jag köper ett ruckel och gör om allt själv!
 Köper ett som bara behöver omtapetseras eller målas
 Begagnat utan ändring. Det kanske inte är så snyggt men det duger som det är
 Jag köper ett nybyggt hus och väljer själv hur jag vill ha det
 Ett begagnat hus men som är totalrenoverat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards